






Online markedsføring
Online markedsføring er et område i kraftig vækst - primært fordi flere og flere virksomheder opdager, at de her kan generere mere dækningsbidrag pr. markedsføringskrone end de kan med konventionel markedsføring.
Der er dog stor forskel på effekten af online markedsføringen, afhængigt af om denne er skræddersyet til virksomheden eller ej.
Resource it tilbyder derfor at udarbejde analyser af virksomheders online markedsføring, som har til formål at afdække virksomhedens muligheder online. Derefter afholdes et møde med virksomheden hvor vi yder strategisk rådgivning, og i samarbejde laver en cost/benefit vurdering af de afdækkede forbedringsmuligheder og indsatsområder.
Nogle analyseområder er kun interessante hvis varer kan bestilles direkte fra websitet, mens andre områder er interessante på alle websites.
Vores analyser dækker blandt andet:
- Gennemgang af de Google søgetermer virksomheden er interesseret i, analyse af hvor mange brugere der søger på disse, og et forsøg på at finde andre termer der relaterer sig til virksomheden
- Kvallitetstjek af virksomhedens websites med henblik på at finde uhensigtsmæssigheder som holder virksomheden tilbage fra at få fuldt udbytte af eksterne onlinemarkedsføringsinitiativer
- Undersøgelse af hvilke andre sites linker til virksomhedens site
- Analyse af virksomhedens nærmeste konkurrenter, primært med henblik på hvad de gør bedre, så vi sammen kan vurderer hvad der skal til for at vinde/forsvarre markedslederpositionen
- Hvis virksomheden har flere websites tjekkes synagien mellem disse - for eksempel om disse er hensigtmæssigt fordel på ip-addresser, og hvordan de linker til hinanden
Hvis vi har adgang til brugeradfærdsdata fra et system som PathShaper eller Google Analytics, er vi også på:
- Hvordan er sitets trafik fordelt på direkte trafik, trafik fra google, annoncetrafik fra google, links fra andre sites osv.
- Hvor mange procent af de besøgende på sitet gennemfører et køb?
- Hvilke søgetermer giver flest køb i forhold til antallet af besøg?
- Hvilke markedsføringsaktiviteter giver mindst dækningsbidrag pr. brugt markedsføringskrone, og bør de erstattes med andre aktiviteter?
- Hvor mange brugere forsvinder i løbet af bestillingsprocessen, og kan vi opstille testbare teorier om hvorfor?
Hvis virksomheden bruger Google AdWords, og vi får adgang til denne, vurderer vi også om virksomheden annoncerer på de rigtige søgeord, og hvorvidt der kan gøres mere for at opnå lavere klikpriser.
Til virsomheder som løbende ønsker vores hjælp, anbefaler vi at vi også står for driften af jeres Google AdWords konto - dette har vi beskrevet nærmere under Analyse og AdWords.