






AffaldsDage/-Alarm
Køge Kommune har nu mere end 1200 borgere på AffaldsAlarm. Hver borger er i snit tilmeldt 2.5 huske-på-servicer. Tallet stiger dag for dag, og med AffaldsAlarm har Køge Kommune fået en unik indgang til at kommunikere med sine borgere. Udover den daglige rutinemæssige udsendelse af påmindelsesbeskeder, som systemet selv varetager, kan kommunen lave målrettede udsendelser til borgere i bestemte områder ved driftforstyrrelser og lign. Dette benyttede Køge sig af, da vinterens snefald satte indsamlingsordningerne under pres.
Se Køges implementation af AffaldsAlarm

Med AffaldsDage og AffaldsAlarm kan borgeren
- slå sin adresse op og se tømnings-/afhentningsdage
- tilmelde sig huske-på-servicer
- administrere sine data og servicer
- udskrive printvenlig udgave af kalenderen til køleskabet
- slette sin profil
Borgeren kan eksempelvis tilmelde sig storskraldstømning og vælge at få besked på e-mail en uge før og SMS dagen før afhentning. På den måde får borgeren en uge til at forberede sig.
Med AffaldsDage og AffaldsAlarm kan I
- ajourføre transportørlister
- indlæse transportørlister for flere år ad gangen, så årsskift kører gnidsningsløst og kan forberedes i god tid
- indlæse lister fra forskellige transportører i forskellige formater på for den enkelte ordning, når bare der er filtre, der understøtter formaterne
- administrere brugere
- se statistik for tilmeldte brugere og sendte påmindelser
- rette i affaldsskyens visuelle fremtræden på jeres side ( webmaster )
- rette og vedligeholde de tekster, som udsendes via e-mail, SMS og/eller Facebook til borgerne
- rette og vedligeholde de tekster, som står sammen med de forskellige kalendere
- skifte mellem forskellige kalendervisninger for de enkelte ordninger ugevisning, listevisning, tekstvisning
- slukke og tænde for huske-på-servicer. Eksempelvis er man nok ikke interesseret i at tilbyde SMS-servicer for dagrenovation
- lave målrettede udsendelser til borgere filtreret på ordning, adresse og huske-på-service.